Bank muzyki – jak wybrać idealną bazę?

Producenci materiałów audiowizualnych często mają problem z dobraniem odpowiednich podkładów do tworzonych spotów dźwiękowych czy filmowych. Muzyka do reklamy nie może być przypadkową ścieżką dźwiękową, na którą natrafi jej twórca. Zasobów warto szukać w bankach muzyki.

Bank muzyki – tam znajdziemy każdy rodzaj muzyki

bank muzykiTego typu bazy to coś na kształt muzycznej biblioteki ze ścieżkami dźwiękowymi przeznaczonymi na cele produkcyjne. Bank muzyki pozwala wybrać podkłady do reklam radiowych, telewizyjnych lub internetowych. Tutaj często poszukiwane są dźwięki, które można wkomponować w filmy promocyjne i szkoleniowe dla firm. W bazach dostępna jest także muzyka do prezentacji, gier komputerowych, reportaży z imprez (np. wesel). Royalty Music można legalnie wykorzystywać i rozpowszechniać – wystarczy uiścić jednorazową opłatę (wykupić licencję). W Internecie można znaleźć wiele różnych banków muzyki. Który wybrać? Warto przede wszystkim przejrzeć zasoby i zobaczyć, jak są obszerne. Im więcej dźwięków, tym większe szanse, że natrafimy na podkłady muzyczne idealnie pasujące do całej koncepcji naszej produkcji. Gdy interesuje nas muzyka do reklamy, warto wybierać banki, które oferują wiele różnych gatunków. Niektóre bazy skupiają się na polskich produkcjach, inne udostępniają muzykę pochodzącą od artystów z całego świata.

Wybór polskich ścieżek muzycznych pozwala wspierać rodzimy rynek, ale nie wszyscy kierują się tym kryterium. Dobry bank muzyki powinien posiadać profesjonalne ścieżki dźwiękowe najwyższej jakości. Ważne, aby były one uszeregowane w kategoriach opisujących stylistykę lub przeznaczenie dźwięków, bo to znacznie ułatwia poszukiwania.