Filmy promocyjne – w telewizji czy w internecie?

Reklama to coś, co występuje w wielu wersjach. Mamy reklamy graficzne w prasie, czy reklamy radiowe, gdzie słyszmy tylko głos. Mamy również połączenie tych dwóch rzeczy, jakim jest reklama audiowizualna. Spoty reklamowe możemy umieszczać w wielu miejscach, jednak najpopularniejsze z nich to telewizja oraz internet.

Filmy promocyjne w wielu miejscach

filmy promocyjneOba media bardzo się od siebie różnią pod wieloma względami, więc i filmy reklamowe będą się różniły. Przede wszystkim różna jest długość spotu. W internecie trwają one maksymalnie minutę, przy czym najczęściej jest to kilkanaście, do kilkudziesięciu sekund. W telewizji reklama potrafi trwać nawet dwie- trzy minuty. Następna różnica to miejsce pojawiania się reklamy. Filmy promocyjne w telewizji muszą być na ekranie, podczas kiedy takie same filmy w internecie mogą znaleźć się w wielu miejscach. Może to być zarówno strona główna, podstrony, reklama może być na górze, na dole, czy po bokach, może również wyskakiwać jako okienko przy kliknięciu na dany link lub przy otwarciu strony. Daje dużo większe możliwości wyboru. Bardzo znaczącą różnicą jeśli chodzi o spoty reklamowe jest możliwość ich ominięcia. Reklamy w telewizji nie przewiniemy, chyba, że nagramy film na dvd. W czasie jej trwania możemy wyjść, ale to niczego nie przyspieszy.

Reklama internetowa najczęściej da się łatwo wyłączyć, pominąć czy wyciszyć, żeby nam nie przeszkadzała. Zatem nie musimy jej oglądać. To na pewno bardzo duża różnica, jeśli chodzi o video marketing. Jak widać reklama telewizyjna i internetowa się różni.